Ogos 17, 2009

Kursus Pemantapan Staf di Summerset Hotel, Rompin

Air mata 'panglima'

Isteriku, Juriah


Pada mulanya, berat hati nak mengikuti kursus ni. Bukan apa, nak meninggalkan anak-anak ni suatu cabaran buat kami. Hampir seminggu kami fikirkan (maklumlah, kalau tak p, kena ngadap Dr. Mat my big bos) dan akhirnya Allah buka jalan agar dipermudahkan untuk hadir juga ke kursus tersebut. Kursus ni pelik sikit sebab dibenarkan membawa isteri dan isteri tu pula dibenarkan menjadi peserta kursus. Bayaran hanya RM 5 je dikenakan untuk bini aku dimana makan 5 kali sehari, bilik hotel standard room.



Tempat lain mana ada?



Secara keseluruhannya, aku rankingkan kursus ni Berjaya, 98% aku bagi kat penganjur. Ceramah dari Ustaz Ismail UTM pun berkesan dan yang paling aku ingat adalah cara mengenali peribadi seseorang dari bentuk jarinya. "Baik-baik, lepas ni aku leh nilai korang tau ..."

Hari kedua, sebelah petang ada sukaneka. Macam -macam game aku main. Sebelah malam, ada pop kuiz. Tapi, aku tak join sebab perut dah lapar. Habis pop kuiz dalam jam 9.30 malam barulah kami 'balun' BBQ.

Sedap, makan ikan bakar, ketam bakar, udang bakar ... jangan tak caya, 3 pinggan aku sental habis. ekekekek!















Tiada ulasan:

Catat Ulasan