Ogos 18, 2009

Cat rumah! Fuhhh...boleh ke aku siapkan?


Raya tahun ni, genap setahun aku menduduki rumah yang aku beli di Taman JP Perdana. Rumah ni aku beli tahun 2005, masa aku keje kat YPJ dulu. Pembinaannya tergendala menyebabkan aku sengsara giler! Tiap-tiap bulan nak bayar rumah sewa, rumah ni lagi...

Alhamdulillah, bulan 10 tahun lepas aku dapat kunci dan sekarang rumah itu milik aku sekeluarga. Sebelum raya menjelma, isteri aku beriya-iya menyuruh aku cat rumah. "Pehhh...aku ni mana ada skil mengecat, keje dengan buku boleh le. " Dengan semangat nak raya, aku kuatkan jugak azam mengecat rumah tu, walaupun pada mulanya aku anggap adalah suatu yang mustahil. Lagipun nak jugak aku tunjuk kat bini aku yang aku ni teror mengecat. ekekekeke...

Siap mengecat, Yap jiran sebelah rumah ku memuji..." wahh! cantik rumah."

Hehehehe, aku jawab selamba je, tengoklah siapa yang mengecat.

2 ulasan:

  1. jgn ko cat sekali mangkuk tandas udah le.heheheh

    BalasPadam
  2. bahagian mane yg dicat?ntah2 paan ngan malek tlg skali..ekekekeke..

    BalasPadam