Ogos 26, 2009

Alya ku sayang


Malam tadi, begitu letih rasanya badan. Lepas berbuka puasa kami berkejar ke Tesco membeli keperluan anak yang telah habis. Agak lewat kami balik dalam jam 10.00 malam dan akhirnya aku tertidor awal sedangkan anak- anakku, masih rancak bergurau senda.

Waduh ...

Dalam aku mamai nak tidor, irfan dan danish turut terlelap sama dan yang tinggal hanya Alya seorang. Alya ni memang kami layan istimewa sebab dialah sahaja anak perempuan kami. Dia memang manja dengan aku. Adakalanya keletahnya bagaikan budak berumur 5 tahun membuatkan aku suka melihatnya. Tapi, adakalanya juga dia menjadi sukar dikawal dan terlalu aktif membuatkan aku begitu gusar.

Malam tadi, mungkin kerana keletihan ... tanpa sengaja aku telah 'memiat' telingga Alya hanya kerana dia menganggu aku tidor. Tak sedar, jam berapa baru Alya tertidor tetapi kebiasaanya dia akan tidor jam 12.00 malam. Bangun sahur pagi tadi, aku melihat wajah Alya. Manisnya muka Alya dalam keadaan tidor. Aku sedar bahawa aku sangat sayangkan dia.

Alya, maafkan ayah ye sayang!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan