Disember 14, 2010

Indahnya Perkahwinan

Dalam diam, 12 Disember 2010 tiba lagi dan ini bermakna sudah 8 tahun aku berkahwin dengan ayang. Ayang ni sebenarnya kekasih hati aku yang paling setia dan kami bercinta sejak tahun 1996 lagi iaitu sewaktu aku bersekolah di tingkatan 6 Rendah di Sekolah Tun Habab, Kota Tinggi. Dari sekolah hingga ke universiti kami bercinta dan akhirnya pada 12 Disember 2002 kami sepakat untuk berkahwin.

Pagi itu, habis satu rumah aku berkemas mencari album kahwin yang dah agak lama tak kelihatan. Maklumlah, semenjak pindah rumah baru ni tak semua barang dalam kotak yang kami kemaskan. Hampir sejam aku mengemas stor dan akhirnya aku temui juga album tersebut di dalam sebuah kotak. Agak uzur albumnya, maklumlah dah lapan tahun. Insya Allah akan aku gantikan dengan album yang baru kelak.
 
Ku belek satu persatu sambil ku tunjukkan kepada anak- anak kisah 12 Disember 2002. Pada mulanya mereka hairan, kenapa tiada gambar Alya, Irfan dan Danish dalam gambar tersebut.
 
Selamba je Irfan berkata, " Masa ni, Irfan, danish dan alya ada dalam perut mama."
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan