Januari 03, 2013

Dunia Baru Persekolahan 2013

Semalam merupakan hari penuh bersejarah buat keluarga kami. Alya memulakan sesi persekolahan di Tadika IPG Kampus Temenggong Ibrahim manakala Irfan dan Danish pula memulakan sesi persekolahan di SK Tasek Utara.

Seawal jam 6.00 pagi anak- anak sudah mula bangun, dan bersiap-siap untuk ke sekolah. Ayah dan mama terpaksa bangun lebih awal setengah jam dan bersiap lebih awal. Al-maklumlah, lepas ni nak siapkan anak-anak pulak. 

Alya si manja Ayah
Tepat jam 6.45 pagi kami memulakan perjalanan ke sekolah dengan satu kereta. Giliran kereta mama pulak kena lenjan hari ini. Kami berpecah kepada 2 kumpulan. Aku, Danish dan Irfan ke destinasi pertama di SK Tasek Utara manakala Mama dan Alya meneruskan perjalanan ke Tadika IPG Kampus Temenggong Ibrahim. 

Hari pertama ni, banyak betul ibabapa yang menemankan anak mereka di sekolah. Termasuklah aku. ekekek! Anak-anak berbaris panjang di perhimpunan, aku dan ibu bapa yang lain pun turut sama berbaris panjang ditepi sekolah mendengar ucapan Guru Besor. Kelakor! macam aku pulak nak ke sekolah...

Balik sekolah, laporrrr...ayah belanja KFC, Yeahhh!


Macam-macam keletah anak dapat dilihat pada hari pertama sesi persekolahan ni. Ada yang ceria, ada yang blur, ada yang monyok, ada yang menangis. Irfan nampaknya sedikit blur tetapi cool dan rileks je. Gaya budak pandai...hehehe! Danish dah darjah 3, dah pandai berdikari. Pandai membawa diri.

Aku tunggu sehingga Irfan masuk ke kelas. Aku skodeng dari belakang kelas. Nampak okay je dan tiada drama. Alhamdulillah...


Irfan duduk belakang sekali bersongkok. Gaya budak baik...hehehe

Alya pulak mama dia yang uruskan. Anak manja ni rajin dan bersemangat nak bersekolah dari tahun lepas. Tiada masalah dan drama. Syukur...

Ayah doakan semoga anak-anak ayah menjadi orang yang baik, anak yang soleh dan solehah, berjaya di dunia dan akhirat, sihat sejahtera dan menjadi orang yang kaya.

Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan