Ogos 24, 2011

Senyum

"Tak perlu kata apa- apa...senyum." 

Bait lagu ni jika difikirkan cukup bermakna dan memberi kesan mendalam bagi merawat hati dan perasaan. Maklumlah hati yang gundah gulana, ditambah lagi dengan kepenatan setelah seharian bekerja akan terubat jika melihat senyuman. 

Dahulu, aku juga terpikat dengan ayang kerana senyumannya yang manis, menampakkan baris giginya yang rapi. hehehe...seawal umur 18 tahun aku sudah mula bercinta dengannya. Ketika itu, aku bersekolah di Tingkatan 6 Bawah di Sekolah Tun Habab. Aduhai... manisnya saat itu. Hari- hari hati ini bagaikan digeletek.

Aku pula jenis sebaliknya. Aku jarang tersenyum, dan berat mulut. Begitulah jodoh. Jika pasangan suka tersenyum, pasangannya pula sebaliknya. 

Senyumlah...tak perlu kata apa-apa. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan