Ogos 12, 2011

Berbuka @ Sayam

" Bulan puasa ni kita nak buka bersama di mana?" saja aku membuka cerita kepada rakan setugas.

Dari situ bermulalah perancangan untuk berbuka bersama rakan setugas. Tanggungjawab ini aku sandarkan kepada Iza dan Fatihah untuk menguruskannya. "Cari tempat yang sesuai, selesa, sedap dan berdekatan dengan surau atau masjid. Bajet, Insya Allah ada." Itu pesanku kepada mereka berdua. Pelbagai cadangan tempat disyorkan mereka dan akhirnya suara ramai bersetuju untuk berbuka puasa di Sayam, Stulang Laut.


Menu berbuka puasa memang mengoda. Ikan siakap masak stim, tomyam, sotong goreng tepung, butter prawn, kailan ikan masin, sayur cendawan, telor bistik dan kerang bakar. Bab menu, aku memang tak kisah, asalkan boleh makan dan sedap.

Kami berbuka agak lewat sedikit hari itu, mungkin lewat 5 minit. Di restoran itu, semua orang memerhatikan sesama sendiri. "Eh..dah buka ke?" Aku dengan selamba, memulakan berbuka puasa. "Dah buka ni...aku menyakinkan semua." hehehe...

Jam sudah menunjukkan 7.50 malam. Perut pun dah kenyang, laparpun hilang. "Jom kita ke surau depan tu..." Malangnya, masih ramai manusia yang belum berganjak dari meja makan masing- masing. Melayani hawa perut yang lapar. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan