Februari 22, 2011

Pabila jari tersepit

Seperti kebiasaannya, tepat jam 5 aku dan Danish akan berkejar ke Taska Sek Men Vokasional Azizah untuk mengambil Irfan. Begitulah rutin kerja seharian setelah office hour tamat.

Setibanya di taska, Irfan melambai keriangan menyambut kedatangan aku. Maklumlah, nak balik rumah. Punyalah senyum lebar. Masa sampai tadi, bukan main lagi menangis. Pandai Irfan berdrama ...

Dalam kelam kabut dan mengejar masa, aku terus menutup pintu kereta. Tanpa disedari ibu jari masih lagi disisi pintu. Aduh!!! Sakitnya bila jari tersepit. Dari zahiriah aku lihat sepertinya tiada apa- apa yang cedera. Cuma bertukar warna kemerahan sahaja tetapi rasanya pehhh...berdenyut- denyut.

Aku buat biasa je untuk control macho depan anak. Dalam hati hanya Allah sahaja yang tahu betapa sakitnya ibu jari ayah ni. Hua...hua..

Malam tadi, tidur juga tak berapa nyenyak mungkin kerna tidak berapa selesa sepertinya gigitan semut api yang sesekali datang sekali pergi. Ya Allah, dugaan kecil ini diharapkan dapatlah kiranya menghapuskan dosa- dosa kecil yang telah aku lakukan.

2 ulasan:

  1. biar jari tersepit bro..jgn benda lain tersepit bro..

    BalasPadam
  2. jari sy tersepit jugak...semalam..gile sakit...huaaaaa...!!!!!
    :(

    BalasPadam