Disember 02, 2009

PTK, jumpa lagi tahun depan


Bulan April yang lalu, buat pertama kalinya aku menduduki peperiksaan PTK 1. Agak susah juga bagi aku yang malas nak study ni. Terus terang aku katakan, malam sebelum exam barulah aku sibuk membuka buku itu, ini. Ayang sediakan semua bahan bacaan. Bila melihat buku yang boleh tahan tebal, aku mula mengantuk dan akhirnya sempat la aku baca beberapa bab sahaja. Lepas tu, aku terus ngorok!

Keputusan yang ditunggu-tunggu akhirnya telah keluar dan keputusannya? Jeng, jeng, jeng... paper khusus (bidang kepustakawanan) aku dapat 4. Kira hebat la sebab dapat cemerlang (masuk bakul angkat sendiri, ekekekek ...) dan kalahkan ayang. Namun, yang tak sedapnya paper umum (perintah am, universiti, dsb) aku 'fail' dan hanya dapat 1. Kalau dinilai semula, orang yang dapat 1 ni adalah orang yang tak study langsung. Serupalah aku ...

Jadi, tahun hadapan nampak gayanya aku akan mengulang sekali lagi PTK paper umum. Insya Allah, tahun hadapan aku akan usaha lebih dan memperoleh paling tidakpun 4. Angan-angan ataupun azam? Tunggu tahun hadapan ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan