April 26, 2013

Next trip : KL

"Abang, ayang kena meting kat KL dari 22 hingga 25 hb ni." ayat penyata dari bini aku. 

"Lama bebenor", jawab ku selamba. 

"Pergilah naik bas, nanti balik abang ambik. Budak-budak sekolah." tiada bantahan, maknanya okay la tu. hehehe...

Jadi 24 hb tu aku gagahkan jugalah menerobos Lebuhraya Utara Selatan menuju ke Kuala Lumpur bersama anak-anak untuk menjemput isteri tersayang. Semuanya tak sabar nak ke KL, confius juga...tak sabar nak jalan-jalan atau tak sabar nak jumpa mama dia? Hehehe...mama jangan mare!

Anak-anak terutamanya Irfan dah request, jam 10 pagi kita mesti bertolak ke KL. Amboi...bukan main lagi ye. Kelam kabut aku dibuatnya. Mahunya tidak, biasanya beg pakaian bini aku yang siapkan. Aku tinggal angkat je. Kali ni, aku kena siapkan dari A-Z. Pehhh, jenuh juga le, nak siapkan sarapan lagi.

Sampai di Kuala Lumpur, kami terus ke Vistana Hotel. Bini aku dah uruskan penginapan untuk kami semua. Petang tu pulak hujan lebat, masa terbaik untuk berehat sebentar menghilangkan lelah memandu. Malam tu kami ke Kg. Baru untuk makan malam. Restoran Tom Yam 3000 menjadi pilihan kali ini. Kedai pun bersih, masakan pun boleh tahan sedap dan harganya boleh tahan murah. 



Jam 9 malam, kami ke KLCC menaiki LRT. Nak tengok tiang seri Malaysia. Tambang RM 11.20 untuk kami 5 beranak. Murah je...Teruja anak-anak nak naik keretapi. Kat JB mana jumpa semua ni. Rasanya agak lama aku tinggalkan KL sampaikan nak naik STAR LRT pun dah tak reti. Maklumlah kena tukar transit ke Putra LRT kat Masjid Jamek sebelum sampai di KLCC.






Sampai di KLCC, anak-anak kata nak masuk dalam KLCC. Agaknya apalah yang dibayangkan mereka ye? Rupanya hanya ada shoping complex macam di Jusco Tebrau je...Lepas tu kami lepak di tepi tasik menyaksikan pertunjukan air pancut berirama di taman KLCC. Ramai pelancong kat situ...

Alya jealous...

Esoknya dah balik JB, singgah sekejap ke Tg. Agas, Muor. Jalan-jalan sambil beriadah bersama anak-anak. Nampak kat belakang tu, Irfan dan Danish syok bermain mainan UFO Terbang. 

Pastu pekena Mee Bandung Muor sebelum bergerak balik ke JB. Memang terbaik! Balik lalu jalan lama melalui Parit Jawa-Yong Peng. Sesat sekejap setengah jam. Nasib jumpa jalan balik semula. hehehe...





Gambar di bawah ni pula sekitar Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur. Lokasi terbaik kalau nak berehat dan lari sekejap dari kesesakan lalu lintas. Permainan kanak-kanak pun banyak. Mesti anak-anak suka...










Tiada ulasan:

Catat Ulasan