Februari 25, 2013

UiTM Kampus Pasir Gudang

Dalam diam-diam, sudah hampir 7 tahun aku ditempatkan di UiTM Johor Bahru. 2013 merupakan tahun terakhir aku akan bertugas di sini sebelum berpindah ke UiTM Kampus Pasir Gudang pada awal tahun 2014. Tak sabar rasanya nak berpindah ke office baru yang dikhabarkan siap pada Januari 2014 ini nanti. 

Rumor atau fakta, aku pun tak pasti kerna aku juga ternanti-nanti...keh keh keh!

Majlis pecah tanah telah diadakan pada 17 Julai 2010 oleh Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Khaled Nordin. Kampus ni merupakan projek PFI dimana UiTM akan sewa beli kampus ini selama 20 tahun. Terdapat 5 fakulti yang akan dijalankan di sini antaranya Fakulti Kejuruteraan Elektrik, Kejuruteraan Mekanikal, Kejuruteraan Awam, Kejuruteraan Kimia dan Pengurusan Perniagaan (Transport).


Pelan keseluruhan tapak projek


Lokasinya strategik di Bandar Seri Alam. Bandar ini merupakan bandar pendidikan yang terdapat di Iskandar Malaysia. 

Dulu...


Terkini! Hasil lawatan tapak pada Januari 2013. Ianya sangat mengujakan...

Pandangan dari pintu masuk

Kolej

Bangunan Pentadbiran


Library @ my office

Dari dataran bangunan pentadbiran

Fakulti

30 ulasan:

  1. Official buka on Sept 2013 ke? coz sy nk mintak keje lecturer di fac chemical enginering ni? skrg blh mintak tak keje kt uitm ni..terima kasih..

    BalasPadam
  2. this is will be my new campus.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. keadaan ok tak pasal tahun depan anak saya akan bertukar ke uitm pasir gudang dari uitm penang.

      Padam
    2. okay sangat dan selesa, maklumlah tempat baru...

      Padam
  3. Khabar angin bertiup kencang mengatakan penyerahan tapak pada bulan 1/2014. Kalau nak mohon lecturer, bolehlah bertanya UiTM Penang...Wallahaualam

    BalasPadam
  4. bgi alamat penuh UITM JOHOR KAMPUS PASIR GUDANG

    BalasPadam
  5. aippp tahun depan masuk u ney ..hee
    semua bwu yea yea =P

    BalasPadam
  6. kak, staf UITM PG ni nnt serap dr staf uitm jb ke..ada dgr kekosongan tak? tlg inform sy..sy staf bendahari kampus shah alam dan berminat untuk bertukar kampus jika ada kekosongan..

    BalasPadam
  7. kak, minta bantuan akak ye tentang kekosongan jawatan di UITM PG tu.. mnta contact number akk utk sy hubungi..sy faezah staf bendahai uitm shah alam berminat untuk bertukar kampus sana.. 012-7692792..

    BalasPadam
  8. http://www.uitm.edu.my/index.php/en/jobs/jobs-with-uitm

    BalasPadam
  9. boleh tanye tak?apa alamat utk uitm oasir gudang ae.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamat saya tak pasti, tapi kampus ini berada di Seri Alam, Johor.

      Padam
  10. Selain engineering, program apa lagi ditawarkan di sana?

    BalasPadam
  11. ade x kursus teknologi maklumat ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya ada kursus kejuruteraan dan DBS Transport...

      Padam
  12. Saya juga akan ke sana, pensyarah fakulti kejuruteraan kimia. Tak sabar nak g tempat baru. Yea. Shah alam to pasir gudang

    BalasPadam
  13. bila UITM ni akan di buka?

    BalasPadam
  14. Anak saya pun akan pindah ke uitm bandar seri alam dari uitm penang bulan 6 ini.saya dah pergi tengok lokasinya..tapi jadi masalah juga nak cari rumah untuk di sewa.budak2 semester ketiga ni nak kena cari rumah sewa sendiri

    BalasPadam
  15. Rumah untuk disewa di apartment vista. Fully furnished. Call 012-7690459.

    BalasPadam
  16. Saya baru balik dari sana semalam, hostel yg terbaik dlm negara.

    BalasPadam
  17. pn isriah nak tanya saya ada hantar resume untuk jawatan kosong jururawat uitm di pasir gudang....dah panggil temuduga ke....saya tinggal pasir gudang sri alam dekat dengan uitm pasir gudang.....

    BalasPadam
  18. Saya akan melanjutkan pelajaran kat sini bulan Jun ni. Boleh saya tanya apakah kemudahan yang ada di luar uitm seperti stesen bas, mall, market atau sebagainya?

    BalasPadam
  19. jurusan apa yang ditawarkan disana....?anak saya dapat tawaran kesana..Insyaallah kita boleh jumpa...

    BalasPadam
  20. Nak tanya...anak saya sem 1 2013/2014 transit di uitm penang...8 jun daftar di pasir gudang...camne ye surat tawaran ke pasir gudang x de...surat tawaran yg 1 dulu ada

    BalasPadam
  21. Saya mencari bilik sewa berhampiran dengan uitm pasir gudang....ade x sape2 yg ade blk utk disewa kt cni..staf uitm (Y___Y)

    BalasPadam
  22. Salam akak Dr pasir gudang ingin memohon sekiranya ada di dalam uitm ruang legar atau kiosk kosong bagi menjalankan perniagaan iceblended dan wafer...akak amatlah berharap puan dapat membantu akak...terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak boleh hubungi pihak Bendahari ditalian 07-3818000

      Padam
  23. Rumah sewa jalan kempas megah ria.. Double storey..
    4bilik 3toilet
    Call adam 0197971532
    (lecturer di utamakan)

    BalasPadam
  24. Rumah sewa Pangsapuri Sri Ilham Semi-furnished..3 bilik tidur 2 bilik air ada lift, kolam renang dan gated & guarded...berhampiran dengan supermarket Jayson dan Pasar Malam 3 kali seminggu.

    Call Farid 019-7790073

    BalasPadam