Februari 01, 2013

Book Fair Malaysia 2013

"Book Fair datang lagi, jom serbu..." 

Itulah sentakanku kepada rakan sekerja. 


Kerja sebagai Pustakawan ni memang tak boleh lari dari mencari buku. Cari buku baik-baik untuk orang lain baca. Itulah antara kerja aku sebagai pustakawan. Nampak mudah, tapi nak mencari buku yang baik dan berkualiti aku harus menjadi seorang yang teliti dan berfikiran luas. Lepas memilih buku, aku kena standby Panadol sebab kepala aku sakit setelah banyak berfikir. Letih tak boleh kata. 

Buat pertama kalinya, Malaysia menganjurkan 2 kali Book Fair dalam setahun. Buat permulaan ni, hanya buku terbitan tempatan sahaja yang di pamerkan. Bulan 4 nanti, ada satu lagi International Book Fair yang akan diadakan. Masa tu, banyak penerbit dari luar negara datang dan masa itulah aku akan bawa pakar-pakar bidang untuk memilih buku-buku rujukan untuk kegunaan para pelajar.

Bab tempat tidor...majikan aku memang terbaik, tempat tidor memang selesa dan class punya, kat hotel tu. Biasanya hotel 5 bintang sama ada di Seri Pacific Hotel atau Sunway Putra Hotel Kuala Lumpur. Memang terbaik...Kami berkampung 2 hari 1 malam di sana semata-mata untuk mencari bahan bacaan.

Mudah- mudahan apa yang aku lakukan diberkati oleh Nya dan dapat dimanfaatkan oleh semua pembaca. Bacalah dan gunakanlah buku sebaik- sebaiknya. Jangan sia- siakan peluang yang ada. 






1 ulasan: