November 02, 2009

Happy birthday adik

Birthday girl "Alya -2 tahun"

31 Oktober 2007, Alya telah dilahirkan di Hospital Tun Aminah, Johor Bahru. Mengingati detik-detik kelahirannya membuatkan aku menginsafi tentang asal usul diriku. Kepayahan mak melahirkan aku, membesarkan aku hingga dewasa. Sungguh hebat kebesaran Allah...
Tak sabar nak makan kek
Sabtu lepas, Alya genap 2 tahun. Celik sahaja mata, terus aku nyanyikan lagu "Happy birthday adik" hingga habis. Alya tersenyum, tanda faham. Selepas itu, seharian dia asyik menyanyikan lagu tu. Suka sangat bila melihat dia menyanyi lagu tu. Comel... Ayang membelikan Alya kek dan kami meraikannya dirumah sahaja anak beranak.
Anak manja - Irfan menyuapkan kek ke mulut mama

Petang itu, tanpa aku sedari ...Alya menuruti mamanya solat asar. Dalam hatiku berdoa, mudah-mudahan dia menjadi anak yang soleh. Inilah tanda, bahawa Alya kini semakin membesar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan