November 09, 2009

Antara 2: Dilema?

Ya Allah, berilah petunjuk kepada aku untuk memilih satu diantara dua yang terbaik. Redhailah pilihanku dan tetapkanlah pendirianku. Amin ...

Aku tak pasti, dan aku binggung! Aku terlalu sayangkan UiTM. Apa yang pasti, UiTM telah mengubah hidup aku dari seorang anak Felda menjadi seorang manusia. Aku membina kerjaya dari bawah walaupun aku lulusan ijazah. Mengimbas kembali kenangan selepas graduate dahulu, cukup susah untuk mendapat pekerjaan. Aku bermula dengan menjadi Pen. Peg. Perpustakaan (Kontrak) di PSI selama 2 tahun, kemudian aku beralih arah bekerja sebagai Pen. Peg. Perpustakaan di Balai Seni Lukis Negara, seterusnya ke YPJ sebagai Pustakawan (Kontrak) selama 2 tahun. Kini, genap 3 tahun aku berkhidmat di UiTM. Dalam diam, dah 8 tahun aku bekerja di bidang kepustakawanan.
Adakah aku juga akan beralih arah selepas ini? Wallahualam ...

1 ulasan:

  1. bro harap kekal di UiTM..mlm2 nyanyila lagu UiTM di hatiku banyak kali.mesti xjadi ke PSI punye..hhehe

    BalasPadam