Oktober 06, 2009

Sedapnya Alya berurut

Mak Cik Midah sedang mengurut Alya

Lepas raya, dah 2 kali aku bawa Alya ke klinik sebab demamnya seperti biskut, kejap on kejap off. Dr Wan di klinik Maimunah hanya bagi ubat demam dan antibiotik seperti biasa, namun demam Alya tak kebah juga. Akhirnya aku bawa Alya ke klinik i-Care di Mount Austin. Doktor cina, amoi lagi. Baik sungguh layanan doktor cina tu ...dan dia memperkenalkan ubat demam yang tak pernah Klinik Maimunah bagi.

Katanya, ini ubat tradisional cina yang paling baik untuk budak-budak demam. Ubat moden yang diberi hanyalah prebiotik iaitu sejenis bakteria baik untuk kanak-kanak. Biasanya prebiotik ni dicampur dalam susu. Alhamdulillah ...2 hari je makan ubat tu dan kini Alya sudah sihat.

Nak cukupkan syarat, aku bawa Alya berjumpa Mak Cik Midah. Dia ni bidan kat kampung aku. Habis satu badan dia urutkan Alya. Pada mulanya Alya diam sahaja, tapi bila diurut bahagian kaki, Alya mula gelisah. Sakit agaknya ... dalam hati aku selalu doakan, mudah-mudahan Alya sihat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan