Disember 07, 2012

Jangan ko ulangi lagi!

Jangan ajar anak menjadi kurang ajar!

Semalam, kami terpaksa mengambil Alya lewat dari biasa. Maklumlah musim tengkujuh begini, petang sahaja pastinya hujan. Jalan raya di Johor Bahru ni, pantang je hujan pastinya jalan raya sesak disana sini. Hampir jam 7 sampai dirumah, dekat 2 jam memandu hanya dari office di Larkin menuju ke JP Perdana. Naik lenguh kaki aku menekan brek.

Sampai dirumah, Alya mula mengadu. "Tadikan, ada orang cubit peha Alya gini-gini, banyak kali." Pada mulanya aku tak percaya, mungkin biasa-biasa aje. Sebelum tidor, sekali lagi Alya merenget sakit di peha. Lain macam je nampak gayanya. 

Kedua-dua kaki berbekas kena cubit



Bila di lihat, "Ya Allah, sampai hati buat anak aku begini?" Bukan orang lain tu, anak sedara sendiri. Janganlah buat begini. Aku pun tak sampai hati nak menghukum anak aku sebegini. Kalau bukan kerna kita ni bersaudara, dah lama rasanya aku kasi pelempang kat pipi. 

Tolonglah, jangan ko ulangi lagi!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan