Oktober 29, 2014

Happy birthday Tok Abah

23 Oktober 2014, ulangtahun kelahiran Abah ke 67 tahun. Inilah Atok kesayangan cucu-cucunya. Kalau cucu-cucu balik, pasti dia bawak naik motor berjalan-jalan dan ngeteh di Warung Pak Mat Joden. Port biasa Tok Abah sembang dengan kawan-kawannya...

Sebenarnya, kami orang kampung yang tidak biasa menyambut hari lahir seperti mana orang lain. Bukan tak ingat, ingat tetapi untuk meraikan dan mengungkapkan Happy birthday secara berdepan-depan agak janggal bila ianya sesuatu yang diluar kebiasaan. Apa yang aku selalu ingat, emak dan abah selalu mengingatkan aku 10 Ramadhan kerna tarikh itulah aku dilahirkan.

Inilah abah yang aku sayang. Orang Melaka tetapi berketurunan Melayu Acheh. Tok aku sebelah abah dulu datang dari Aceh. Merantau jauh ke tanah Melayu untuk membuka tanah di Kg. Sungai Rambai, Melaka. 



Malam tu kami adik beradik pakat balik ke rumah untuk meraikan ulangtahun kelahiran abah. Kek tu Akak Ngah yang sponsor. Kami datang dan makan aje, hehehe...

"Abah layankan aje" kata abah berseloroh.

Bang Uda doakan semoga abah sihat sejahtera, bahagia, panjang umur serta berjaya di dunia dan diakhirat. Jangan lupa jaga kesihatan dan makan ubat kencing manis tu ye abah.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan