Disember 11, 2013

Tanjung Sepang Beach Resort, Pengerang Johor

Cuti sekolah telah bermula.

Anak-anak asyik bertanya, "Ayah kita nak ke mana cuti sekolah ni?" Kepala ligat berpusing memikirkan lokasi sesuai untuk kami sekeluarga. Disebabkan bajet agak terhad, kami pilih lokasi berdekatan sahaja. Jimat ongkos minyak dan tol. Paling penting resort tersebut mesti ada kolam untuk anak-anak mandi.

Pilih punya pilih akhirnya akak aku merekemenkan Tanjung Sepang Beach Resort. Sekali dengar bunyinya macam kat Sepang. Agak jauh juga kalau dari JB nak ke Sepang. Bisik hatiku...akupun apa lagi, pergilah tanya Tok Google. Tok...tok...Tanjung Sepang Beach Resort ni kat mana? Cuba ko lihat di www.tanjungsepang.com bilang Tok Google. Ohhh, dekat saja rupanya. Lokasinya di Teluk Ramunia, Pengerang, Johor bukannya di Sepang, Selangor.


Untuk sampai ke sini, dari Bulatan Desaru di Bandar Penawar ambik pukul 3 menuju ke Pengerang. Jalan terus sehingga jumpa Sea View Resort yang dah lama usang tu. Sampai satu simpang, belok ke kanan dan jalan terus. Nanti jumpalah resort ni.

Keseluruhannya, resort ini sebenarnya agak menarik dan sesuai untuk yang berkeluarga macam kami. Pantainya bersih, lanskap cantik dan terjaga, kolamnya besar dan diasingkan antara kanak-kanak dan dewasa untuk lebih keselamatan. Ada 2 jenis chalet disediakan. Chalet kecik harganya RM 150 manakala chalet yang besar harganya RM 220.00.


Chalet yang besar

Cafe

Chalet Besar, ada 2 katil saiz queen

Chalet Kecil, Katil Kelamin dan Katil 2 tingkat

Pantainya bersih tika air pasang, kalau air surut ia berwarna coklat

Kolam

Makan nasi lemak lepas mandi





2 ulasan: